Vis enkelt innlegg
Gammel 17-09-07, 18:47   #7
terry
Medlem

terry sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Finnmark
Alder: 58
terry har en fantastisk aura rundt segterry har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Jeg er skikkelig sulten...

Hei Mette

Er ganske ny her jeg også. Men jeg har gått på Ketolysekuren i 1 måned og 4 dager. Har gått ned 10 kilo. Fra 124 til 114.
Ang. det å ikke være mett. Jeg har ikke gått sulten en eneste dag. Har spist meg god å mett alle måltidene. Etter et par uker merket jeg at mengden mat jeg trengte for å bli mett er blitt mindre og jeg er mindre og mindre sulten. Har nesten ikke lyst på snoop heller.
Må tilstå at jeg er ikke noe videre flink til å telle karb nøyaktig. Det går mer på sånn ca. Men jeg tror ikke jeg ligger på så mye mer enn 20 karb i døgnet.
Jeg hadde det største vekttapet de 2 første ukene. Deretter har det flatet mer ut.

Det er ingen hensikt i å gå sulten. Det er andre slankekurer som bruker den metoden. Spis deg mett. Det er mitt råd.

Til frokost bruker jeg å, steke opp litt kjøttdeig, røre sammen 2 egg med en skvett fløte i å slå det over kjøttdeigen, å så røre det sammen slik at det blir en eggerøre. (sparer karboene til senere). Mengden kjøttdeig avhenger av hvor sulten jeg er. Varierer med forskjellige krydder.

Denne har jeg brukt mye. Husker ikke hvem som skrev den men det var en her på forumet.
”potetsalat (selv om det er blomkål biter i stedet for poteter)

1 blomkålhode
Creme fraiche
Majones
Sennep
3 stk vårløk

Del blomkålen i biter og kok til møre...
Mix majones med creme fraiche og en dæsj sennep.
Hakk vårløken i biter og bland i 'kremen'
Skyld blomkålbitene i kaldt vann og bland inn.

Jeg brukte kanskje 4-5 ss majones og 3 ss creme fraice og 1 ss sennep.
(brukte den gule french sennepen som kun innheolder 0.13 kh per 100 gram)”

Den kan man bruke til nesten alt. Kjempegod og godt med fett.

Jeg bruker en del kjøttdeig også. Bruker å lage opp en mengde kjøttkaker å ha i fryseren. Godt til middag og godt hvis man har lyst noe mellom måltider. Kjøttkaker/karbonader kan man variere mye. Steke opp bacon å ha i biter er kjempegodt. Ellers bruker jeg løk, paprika, forskjellige krydder, litt mais med mer (godt med ”potetsalat” det også). Gjerne med salat til.
Jeg bruker å kjøpe inn en haug med Findus Gourme Laksestykker når de er på tillbud (godt med ”potetsalat” til). Jeg brukte å spise 2 stk men nå er det nok med et..

Se på oppskrifter her på forumet. Masse gode tips der. Jeg kan virkelig annbefale Ziggys smørgrøt og vafler. Har ikke prød Polar lappene enda men skal gjøre det.
Mama Lupes Tortillas (3 karb pr tortilla) er også kjempegod. Bruker dem til bunn på pizza også

Fant denne her om dagen:
En deilig kjappis
Ferdig kremfløte
cottagecheese
Fun-saft, peach passion.

Miks kremfløten og cottagecheesen , tilsett saft etter smak.
Bland gjerne litt mandler eller nøtter i.”

Kjempegod Når man har lyst på noe godt

http://www.lavkarbo.no/ står "Den store Matvaretabellen"
Her finner du næringssammensetningen i de fleste norske matvarene.
Jeg har skrevet dem ut å har dem liggende på kjøkkenet sånn atdet er lett å slå opp i.

(Det står på rømmeboksen hvor mye karbo det er i den. 2,9g karb pr 100g. Altså 8,7 karb på hele boksen)

terry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat