Sv: Min Journal -> Min Blogg
Opprinnelig lagt inn av Nille, her.
Kan man flytte eksisterende journaler til bloggen ?
Brukeren må selv kopiere over det de vil ha med, i mange tilfeller vil det nok være greit å starte på nytt. Tråden vil fortsatt være tilgjengelig så lenge brukeren selv ønsker det.
Om man ikke ønsker at andre enn venner skal ha tilgang til journal i det lukkede journalforumet, kan man også der legge inn venne/ignoreringsliste ?
Venne-/ignorerliste brukes bare for tilgang i bloggen, ikke i resten av forumet. Instillingene for venner/ignorerte finner du i bloggkontrollpanelet ditt. Ignoreringsfunksjonen fungerer som før i forumet.
Finnes det en "kan jeg være venner med deg" funksjon, slik at folk som ønsker en sperret blogg får en lett måte å åpne for venner på ?
Alle kan legge til de en vil til sin venneliste, enkelt og greit. Om noen mot formodning skulle komme på vennelisten til noen en ikke vil være venn med, så får en enten ignorere vedkommende eller be denne fjerne en fra sin liste.
Det er jo dette problemet med "snikerne/snokerne" som melder seg inn som medlem av forumet kun for å spionere og lage kvalm at opprinnelige journaler ønskes beskyttet.
For brukere flest ser jeg ikke på dette som noen aktuell problemstilling, nå får de som ønsker det kontroll over tilgangen til sin dagbok via venne/-ignorerlisten sin. Årsaken til endring av journalsystemet er ikke tilgangbegrensning, men det at journalen blir mer tilgjengelig og anvendelig både for brukeren selv og de som følger med. Uansett gjelder det at en skal være var for hva en skriver på nett (eller prater om på kafé), en vet aldri med sikkerhet hvem (fra RL) som kan komme til å lese det.
Sist redigert av HP : 18-09-07 kl 09:36.
|