Sv: Tanita er i hus - trenger råd og tips fra erfaren bruker
Opprinnelig lagt inn av Fedonisten, her.
Jeg er uten nettilgang for tiden, så derfor er jeg veldig treig til å få med meg hva som skjer her. Beklager.
Jeg veier meg på morgenen når jeg bruker min Tanita-vekt (sånn de bruker på Fedon-klinikken). Dengang jeg holdt kurs hadde jeg kursene på dagtid - og på kveldstid, og deltakerene veide seg da.
Jeg mener at det viktigste er at du veier deg på samme tidspunkt hver gang. Sånn cirka. Da vil tallene være mest sammenlignbare, uansett om du akkurat har spist frokost, akkurat har stått opp, snart skal legge deg osv. Ikke glem at dette bare er TALL folkens!! Tanita er ikke magisk på noen måte og kan ikke gi deg resultater som ikke finnes. Selv om jeg skulle ønske det.....  
Når det gjelder disse tallene som Tanita 'tryller fram' så er det mye som kan påvirke dette; vanninntak/dehydrert, flyturer (vann i kroppen), sydenturer (dehydrert), hard trening osv. osv. Derfor veier jeg meg på morgenen før jeg kler på meg. Sannsynligheten for at jeg har trent hardt, tatt en flytur eller vært i syden i løpet av natten er liten så jeg bruker de tallene jeg får som en pekepinn på hvor jeg står på veien ned til normalvekt.
Noen som ble klokere? 
Jepp, ble det. Takk! Og det står det jo også i bruksanvisninga at man skal veie seg på samme tidspunkt hver gang.
Men det står også at man kan være ganske dehydrert om morgenen, og at det vil innvirke på fettprosent som blir oppgitt. Så da tenkte jeg det er bedre å veie seg rett etter jobb og før jeg spiser middag. Da har jeg gått ca. 3 timer uten mat og burde fått i meg grei mengde væske etc...
Krissi
|