Vis enkelt innlegg
Gammel 23-09-07, 21:12   #23
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 68
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Teller ikke TE som en del av den daglige vannmegden? Hvorfor ikke?

...er gammel te fantast jeg vettu ! Lærte masse om te fra en vikar vi hadde på jobben i 1978 (!). Han blandet og fikset og ordna. Jeg drakk flere liter te til dagen. Helt til tannlegen sa jeg burde slutte med det fordi det gikk ut over tannhelsen min. (Har du sett en kineser med flotte hvite tenner ?).

Jeg er i tillegg en særdeles sær tredrikker. Kan ikke drikke te eller bruke te vann som kommer fra en kanne der det noengang har vært kaffe oppi. Det er utrolig hva mine smaksløker plukker opp. En stund kunne jeg ikke engang drikke te laget av teposer. Løs vekt te var det eneste. men så var det noen so lurte meg gitt, og så viste det seg at det nok bare var snobberi. Teen på poser er så god kvalitet nå at det ikke er smye forskjell. Før var det "restene" etter den pakkede løsvekt teen som ble solgt i posete. Nå er det skikkelige greier ble det meg fortalt av en Twinnings-mann da jeg var på te-kurs i London (i forbindelse med en visningstur).

Nå drikker jeg lite te. Et par ganger i uken max.