Vis enkelt innlegg
Gammel 23-09-07, 21:53   #25
Huldr
Gudinne

Huldr sin avatar

Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 53
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Teller ikke TE som en del av den daglige vannmegden? Hvorfor ikke?

Opprinnelig lagt inn av Nille, her.

...er gammel te fantast jeg vettu ! Lærte masse om te fra en vikar vi hadde på jobben i 1978 (!). Han blandet og fikset og ordna. Jeg drakk flere liter te til dagen. Helt til tannlegen sa jeg burde slutte med det fordi det gikk ut over tannhelsen min. (Har du sett en kineser med flotte hvite tenner ?).

Jeg er i tillegg en særdeles sær tredrikker. Kan ikke drikke te eller bruke te vann som kommer fra en kanne der det noengang har vært kaffe oppi. Det er utrolig hva mine smaksløker plukker opp. En stund kunne jeg ikke engang drikke te laget av teposer. Løs vekt te var det eneste. men så var det noen so lurte meg gitt, og så viste det seg at det nok bare var snobberi. Teen på poser er så god kvalitet nå at det ikke er smye forskjell. Før var det "restene" etter den pakkede løsvekt teen som ble solgt i posete. Nå er det skikkelige greier ble det meg fortalt av en Twinnings-mann da jeg var på te-kurs i London (i forbindelse med en visningstur).

Nå drikker jeg lite te. Et par ganger i uken max.

Jeg også er tefantast ... men ME-hjernen min spiller meg et puss noen ganger .

Artig å høre historien din, Nille. Jeg er akkurat som du var - både det med kaffetermoser (spy!), og det med løsvektste. Men jeg mener nå fortsatt at det er best jeg da ... det kommer riktignok an på typen te. Sånne pyramideposer har bra kvalitet. Min store favoritt som nå dessverre er ute av produksjon, Twinings Orange, Mango & Passionfruit, er helt klart IKKE det samme i poseform. Smaker helt annerledes, gammelt. Jeg snakket med en på Twinings som påsto smaken var den samme, at jeg bare trakk posene for kort ... Hah! Trekker jeg poseteen så lenge som det står på posen blir garvesyra så sterk at jeg har kastet opp flere ganger .

Men det er jo ikke fordi de er for gamle for så vidt - heller fordi bladene er for finknuste.

Når det gjelder fruktte er det noe helt annet - helt ok med poser. (Altså det jeg mener med fruktte da ) Men forsåvidt synes jeg ikke det smaker særlig spennende det heller ...

Jeg prøver å kutte ned på te jeg også ... både for å få plass til mer urtete i stedet, som jo er medisinsk - men også for å slippe misfargede tenner og overdose med fluor. Men hittil har jeg ikke klart å kutte. Te er min siste last ...

Jeg har for øvrig drukket te uten melk og sukker siden jeg var ti-elleve år gammel!

Sist redigert av Huldr : 23-09-07 kl 22:04.
Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat