Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her. Da har jeg bakt et brød som ble slettes ikke så værst Jeg hadde 7 egg 1 dl olje 100 g hvetekli 100 g hvetekim 1 pakke cottage cheese 50 g linfrø 50 g sesamfrø 100 g bakemix salt og hjortesalt stekte det i 170 grader i 60 min Brødet ble meget saftig og ser ut som brød. Det hevet meget godt. Skal prøve å lage det i morgen også med små endringer. Så at kli og kim har liiiten forskjell i karber, så kim var en velkommen sak Er dessuten meget glad for at linfrøa er kraftig redusert. Og det beste, det ryr ikke i det heeele tatt
Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.
Da har jeg bakt et brød som ble slettes ikke så værst Jeg hadde 7 egg 1 dl olje 100 g hvetekli 100 g hvetekim 1 pakke cottage cheese 50 g linfrø 50 g sesamfrø 100 g bakemix salt og hjortesalt stekte det i 170 grader i 60 min Brødet ble meget saftig og ser ut som brød. Det hevet meget godt. Skal prøve å lage det i morgen også med små endringer. Så at kli og kim har liiiten forskjell i karber, så kim var en velkommen sak Er dessuten meget glad for at linfrøa er kraftig redusert. Og det beste, det ryr ikke i det heeele tatt
Hele brødet kom på 4 karber pr hundre gram. Kanskje i øverste sjiktet, men to skiver på tilsammen 4 karber metter meget godt