Vis enkelt innlegg
Gammel 28-09-07, 23:03   #11
Veggpryd
Seniormedlem

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 58
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvilke(n) kokebok/bøker bruker du?

Opprinnelig lagt inn av Smula, her.

Den siste kokeboka jeg brukte var Mikke Mus´ kokebok (altså en lille stund siden). Veldig kjekt å vite hvordan en trekker pølser...

He he!

Nå etter at jeg begynte på lavkarbo, bruker jeg mye "Stor Kokebok" av Henriette Schønberg Erken. Den første utgaven kom ut i 1914, og har blitt redigert noen ganger senere år. Den utgaven jeg har er et uforandret opptrykk fra "Stor kokebok for store og små husholdninger" slik den forelå i 1951.

Den er knallgod. Gode gammeldagse oppskrifter i skikkelig lavkarbostil. Hun sparte ikke på godt fett, og hadde bare med skikkelige råvarer! Det er enkelt å følge oppskriftene, og mel og sukkermengder er minimalt i forhold til det som finnes i dagens kokebøker. Det er også lett å gjøre oppskriftene om til lav-karbo der de trengs.

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat