Sv: Ketolyse - hvorfor til overvektige?
Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.
Kroppen endrer seg jo etter svangerskap også da. Hoftene blir ofte breiere, låra også for ikke snakke om at meget mange damer har gått opp en størrelse i sko etter fødsel. Å tro at kroppen skal bli slik den var FØR fødsel er kanskje litt naivt. Det er bare en gang slik det er..
Klart det er naivt. Men det tror jeg ikke noen av oss forventer heller.
Det er ikke det det handler om. De av buksene mine som var tettsittende og ikke stretchy fra før svangerkskapet har jeg allerede gitt bort.
Det handler om å fjerne det som helt tydelig er overflødig fett.
Kroppen forandrer seg etter svangerskap og fødsel. F eks puppene mine har gått fra spretne b-cup til lange c-cup. De får jeg nok ikke slanket tilbake. De har rett og slett tatt heisen noen etager ned... 
Mage, rumpe og lår skal derimot få svi litt. Bekkenet og hele hoftepariet er bredere enn før, det får jeg bare leve med, men det gjør heller ikke noe. Men mye av fettet som ligger utenpå der igjen skal bort.
Hormonene og slikt under svangerskapet "ødelegger" sikkert BMI-treffsikkerheten for noen. Det går jo ut over muskulatur osv, og kroppen lagrer fett som en gal for å ha reserver til ammeperioden.
Men forsvinner de når man ammer? NEIDA! 

|