Vis enkelt innlegg
Gammel 05-10-07, 07:28   #245
Tussi jenta
Seniormedlem

Tussi jenta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Alder: 47
Tussi jenta er ny på veien

Sv: Bli med på Photobscuras renseuke!

Opprinnelig lagt inn av photobscura, her.

Da er du nok allergisk mot kokosnøtta i seg selv, kjedelig det da!
Ja, jeg også synes det er ganske utrolig, men jeg har hørt om en del andre tilfeller her på forumet, så det er jo gode nyheter!
Jeg har hatt allergi mot pelsdyr, pollen, sitrusfrukt og nøtter. Nøtteallergi pådro jeg meg i tenåra. Og pelsallergien begynte jeg først å merke godt etter at jeg flytta hjemmefra og ikke ble eksponert for dyrehår hele tiden. Men jeg merket først og framst i våres at jeg ikke reagerte på pollen. Glemte helt å forberede meg med allergimedisin fra februrar som jeg pleier (som hjelper sånn halvveis), og først i april kom jeg på det. Men jeg reagerte knapt! Og så merket jeg at da jeg var på besøk hos foreldra mine, så kunn jeg kose med bikkja uten å klø eller å måtte skrubbe henda mine etterpå, jeg reagerte i jula, da også på julestjerner, så det må ha skjedd etter at jeg gikk over fra såkalt generell lavkarbo til Atkins i februar at ting falt fullstendig på plass.
Etter disse oppdagelsene, så kjøpte jeg inn syrtec og hadde klar en stor flaske vann og prøvde meg forsiktig på nøtter over flere dager, og jeg tåler nå alle nøtter Mandler har jeg ikke turt å prøve enda, for jeg har hatt de mest heftigste reaksjonene på dem, så jeg venter litt til enda.

Nå skal det sies at jeg aldri har vært superallergisk, men reagert moderat, vi snakker middels til stort ubehag, og aldri noen grunn til å ringe rødbilen!
Jeg er dog dødelig allergisk mot bl.a biestikk, så vet ikke om jeg tør å leke med dem for å se hvordan jeg reagerer nå, hihi.

Du kan ha ball, vel! Jeg har sååå lyst til å ha evening gown-night, der alle må ha tiaraer og albuelange hansker, og så drikker vi oss drita. Herlig!

Kankje ikke noen vits og leke med bier ennå nei.
Hvis jeg ble bedre av allergien hadde bare det hjulpet mye, får se til vårsesøngen igjen. For regner med at nå lever jeg lavkarbo resten av livet.

Hørtes veldig gøy ut med ball hvor man drikker seg drita ja, kanskje jeg skal satse på noe sånnt når jeg er ferdig slank, kan jeg feire. Da holder det sikkert med 2 drinker så er jeg drita.
Eller være en hel gjeng i ballkjoler ute på byen drita.

Tussi jenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Lindberg Svar med sitat