Vis enkelt innlegg
Gammel 06-10-07, 10:15   #14
Gerd
Jeg kan og jeg vil!

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Nybegynner trenger info med t-skje

Opprinnelig lagt inn av Janis, her.

Ahh, så bra at frokosten ikke var så bad da Men leste at man ikke burde bruke margarin, som jeg gjorde da... pga transfettet. Så da slutter jeg med det.
Hvilket meierismør bruker dere?

Synes det er litt vanskelig å regne karb med denne frokosten feks. Spiste vel max 40 g skinke = 0 karb. Men smøret? Lagde 4 porsjoner med eggerøre, i en porsjon var det en SS smør.

Så med den sjamp. sausen i en porsjon så er det 3,5 karb. Hvordan med proteinene der? Ikke lett å regne ut...

Samme med karb i vanlig issalat? Åssen i huleste skal man regne ut det?

Tine meierismør

Smør: 0 karber
Egg har 0,9 karber pr 100 gram egg. (Jeg regner 0,9 pr egg for letthetens skyld)

Det blr litt veiing og telling i starten. For man bør veie alt man har i seg den første tida, til det setter seg i fingrene, liksom. Og legge sammen alt så finner man ut hvor mye man har i seg. Vekta mi stod fremme hele tiden i starten...
Proteiner har jeg aldri regna på....

Opprinnelig lagt inn av MorStine, her.

Ja, vet at den er til fire, men her går det aldri med, ungene er ikke SÅ glad i det feite Så jeg lager heller mindre saus... Kokosmelk, ja, men blir det like godt?:sparke: Jeg digger fløte. Vil gjerne høre hva du synes om du får prøvd det...
Nå skal jeg snart over på fedon og da er det jo ikke sååå mye fett man skal ha, blir ikke fløte hver dag lenger liksom

Skal stikke innom butikken i dag og se om jeg får tak i. Prøve det. Blir vel litt kokossmak tenker jeg... Kokos og sjamp?? *hmmm* Jaja prøver man ikke får man ikke greie på det...

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat