Sv: Hvor mye "hjelp" forventer du av din kjære???
Hei
Gubben min er litt sånn han også. Ikke så veldig omtenksom når det gjelder å kjøpe godteri og sånt. Siden vi har to barn kan han jo heldgvis ikke slenge det fra seg der han vil da. Og jeg vet jo at jeg må lære meg å kontrollere fristelsene, så det er ikke noe stort problem. Passer på å lage litt snaddermat til meg selv også som jeg kan ta opp fra fryseren hvis jeg er litt ekstra fysen som f,eks lavkarbo ostekake. Også har jeg alltid et par atkins barer liggende. Får mye mindre lyst på det gubben dytter i seg når jeg vet jeg har noe "godt" liggende jeg kan spise hvis jeg vil.
Har satt krav til han med at han må lage middag til seg selv og ungene når jeg har egen lavkarbo mat. Trodde han skulle protestere, men jammen har han laget middag nesten hver dag i 6 uker. Han ser jo det virker også da så har vel kanskje fått han litt med på laget ;-)
Ville nok prøvd å snakke mer med samboeren din jeg og i hvertfall be han samle det sammen på ett sted. Sørg for å kose deg litt av og til med deilige lavkarbo retter (mange oppskrifter her på forumet) så sprekker man ikke så lett ;-)
Lykke til ;-)