Sv: Betennelse og vondt i ryggen (samt bruk av voltaren)
Opprinnelig lagt inn av Lise, her.
Spørsmål nr 2 skal ikke jeg synse noe om, men spørsmål nummer en er jeg rimelig sikker på at ikke er tilfelle. Lavkarbo er betennelsesdempende (blant annet fordi man skiller ut mindre insulin), og muskeloppbyggende fordi man oftest tilfører kroppen mer byggesteiner. Bare husk å bruke riktige oljer, da mye omega 6 er betennelsesfremmende (ikke bruk soyaolje feks, men bruk kalpresset olivenolje). Vektnedgang også kan jeg ikke skjønne annet enn at er av det positive siden det vil belaste mindre.
ja, godt poeng, er ganske nøye på det der med oljene og det.. har lest noen av ziggys poster på det.
Bruker sånn cocosa til steking.. har også mct, men ikke begynt å bruke det enda.. vet ikke helt hvorfor
Grunnen til at jeg har tenkt dette er det som sies rundt operasjoner, at man skal ut av ketose før det for bedre sårhealing.. og er usikker på om det er bare sårhealing, eller mer med det. DEssturen er jeg ikke sikker på at det "bare" er betennelse i ryggen, noen mener at jeg kan ha en brist i en muskel, uten at jeg helt vet hva det er, og hva det vil medføre.. kjenner det iallefall rimelig kjappt i ryggen når jeg er ute å går, samtidig som at jeg får litt sånn "lammelse" nedover på baksiden av foten når jeg går endel..
Hun legen mente at jeg bare skulle ta det med ro noen dager, og bruke voltaren.. Kiropraktoren mente jeg skulle ta det med ro og være forsiktig. En jeg kjenner som har vært på en idrettshøyskole mener jeg skal ta dt veldig med ro mtp ryggen, har også fått beskjed om å bremse på dykkinga siden man kjøler ned, og så tar tunge løft (dykkeflaskene mine veier 40kg).. sammtidig som at sistnevnte mente at jeg måtte undersøke mer med tanke på kuren, men så visste han lite om det utenom det at kroppsbyggere brukte det for å få mer markerte muskler..