Vis enkelt innlegg
Gammel 22-03-04, 17:13   #2
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 68
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk
Talking

Du har selvfølgelig helt rett i at enumettet fett øker forbrenningen, - og det sier Atkins og...

Det er hovedsakling på grunn av karbohydratene Atkins fraråder melk, - OG fordi de mener melk er for kalver, ikke mennesker. For å få i deg det kroppen trenger av kalium og kalsium må du drikke vannvittige mengder melk (sier de) og min egen lege, hvis melk er den eneste kilden. Den diskusjonen skal jeg ikke ta, jeg har aldri likt melk sjøl, og aldri drukket det. Eneste grunnen til at jeg begynte med kalium, kalsium tilskudd var at jeg tok vanndrivende piller som skylte ut dette og annet. Før det led jeg ikke av noen kalium, kalsium mangel til tross for at jeg aldri har drukket melk.

Alle typene melk vi har inneholder omtrent likt med karbohydrater. 1 dl helmelk 4.6 gram karbo, lettmelk 4.7 gram karbo, ekstra lett 4.6 og skummet 4.8, matfløte 3.8, kaffefløte 4.2. Dvs. drikker du et glass melk på 2 dl har du brukt opp omtrent halve karbo kvoten din ! Kremfløte inneholder 2.9 gram carbo pr dl til sammenligning.

Jeg står ikke inne for alt Atkins mener er bra/dårlig. Noen påstander og meninger er VELDIG amerikanske - de ser jo faen på høylys dag noen ganger og saksøker hverandre for et godt ord. Men her kan du lese om "The case against milk" - litt morsomt - og litt alvorlig !