Sv: Dere som stenger bloggene deres... En liten ting å tenke på...
Det er ganske mange medlemmer her inne nå, 1148 for å være nøyaktig. Mange av disse har nok bare vært innom og forlatt oss igjen, men uansett så er vi iallefall ca 300 personer med over 100 innlegg her. Bare et eksempel, mener ikke å si at dette er grensa for om man er aktiv eller ikke, men det indikerer i hvert fall at vi er blitt en stor gjeng her inne og at det også er veldig mange akrive.
Jeg har vært med nesten fra begynnelsen, og selv mistet jeg oversikten og sluttet å prøve å oppdatere meg på journalene for lenge siden. Ble bare frustrert fordi jeg aldri rakk over alle jeg ville.
Dette er også en av grunnene til at jeg har begynt å engasjere meg mer i personer her inne igjen nå etter at vi fikk blogg. Ingen har vel tid til å følge opp alle blogger uansett, så hvis man konsentrerer seg om sin egen blogg først, (I hvert fall hvis man ønsker innsyn i andres) samtidig som man engasjerer seg i andre personer enten gjennom journalene eller åpne blogger så vil man etter hvert sikkert få tilgang til fler enn nok blogger. 
Akkurat som IRL så må man engasjere seg i mennesker her inne for å bli bedre kjent, og så vil man få en krets hvis man ønsker det. (Dette gjelder selvfølgelig ikke for alle. Vi har forskjellige kriterier å gå ut ifra når vi lager venneliste. Noen er strengere enn andre, og selv har jeg tatt enda en runde i medlemsmassen og åpnet for enda flere etter at denne tråden begynte. For meg er det viktigste at jeg føler meg sikker på at dere ikke er mora eller klubbvenninda mi.
Ellers tror jeg det finnes løsninger for å ha en åpen og en stengt blogg hvis man ønsker det, men tror ikke det er noen god løsning hvis problemet er at noen blir såre og føler seg ekskludert når de oppdager stengte blogger. For det vil jo uansett være synlig.
Synes allikevel ikke det er noen god ide å linke til en stengt blogg i innleggene som er synlige på hele forumet.
En løsning kan være en nummer 2 registrering, med samme brukernavn med et likt og avtalt tegn bak, for eksempel "nalana SB" for stengt blogg.
Hva sier Moderatorene om det, og vil brukerne synes det er noen vits i?
Blir litt klipping og liming igjen da i tilfelle
|