Sv: Dere som stenger bloggene deres... En liten ting å tenke på...
Vanskelig å vite hva som er rett her... Ønsker bare å dele noen tanker.
Føler meg litt bevende når jeg svarer her, skjønner at dette er et veldig aktuelt tema. Har ikke vær her inne så lenge ennå at jeg føler meg berørt personlig, men det rører seg litt inni meg når jeg leser om at folk føler seg utestengt. Jeg selv, som har vært overvektig hele mitt liv, kjenner godt følelsen av forkastelse. Jeg var litt engstelig for manglende respons da jeg startet en journal her, og merker at jeg må tenke meg godt om før jeg velger å skrive innlegg, men det er nå slik jeg er.
Det som umiddelbart slo meg etter bare noen dager her inne, var at jeg hadde endelig funnet folk som jeg kunne relatere til, for jeg kjente meg igjen i det de skrev, og jeg ble veldig oppmuntret og full av mot og inspirasjon til å starte på en omlegging av kostholdet mitt...nok en gang...
Dette at noen her spesielt var så åpne rett fra hjertet,(f.eks noe av det jeg har lest av BiB og Albertine) fikk meg til å føle at "endelig trenger jeg ikke å skjule meg selv lenger", for her treffer jeg folk jeg kan tørre å fortelle sannheten om meg selv uten å bli fordømt...Det gjorde godt
På en nettside som dette, syns jeg at vi trenger forum hvor folk kan få lette litt på sløret, og kanskje nettopp dette er en del av prossessen man går gjennom ved vektreduksjon.
Jeg kan forstå at man ønsker å kun ha noen få å betro seg til, som man kan stole på, for å beskytte seg selv, men jeg skulle ønske at vi ikke trengte å være så redde for å lette på sløret...kanskje det kunne gjøre noe stort for en annen...