Vis enkelt innlegg
Gammel 23-03-04, 09:21   #5
donjuanwannabe
Jeg lever som en løve

donjuanwannabe sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Trøndelag
donjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressurs

Opprinnelig lagt inn av Fedonisten

Det jeg imidlertid lurer på, er om du merker det på klærne dine at du kanskje går ned? Jeg er nemlig av den oppfatning at den vekta de aller fleste vekter kommer opp med - det er jo bare et TALL. Det sier selvfølgelig hvor mye man veier, men egentlig ikke noe mer. Vekta sier jo ikke noe om hvordan kroppssammensetningen din er, hvor mye som er fett, vann og muskler, og hvordan dette endrer seg underveis. For det er klart at er: kan gjøre et utslag, men det hadde sikkert vært greit å få vite OM det er økt muskelmasse som gir denne økningen.

For å sammenligne med mitt eget tilfelle, så hadde jeg etter 4 uker i ketose ikke gått ned noe i VEKT, men gått ned 1,5 kilo i kroppsfett og opp i muskler og litt vann.

Etter ytterligere to uker hadde jeg gått ned i VEKT men opp i fett og ned i muskler og vann.

Trenger vel ikke si at jeg var mest fornøyd da vekta sto stille? RESULTATET var jo best da - selv om vekta sto stille. Skjønner du hva jeg mener?

Vil anbefale deg å ta kontakt med noen som har en vekt som kan gi deg disse svarene. Jeg går til ernæringsfysiolog, og får veid meg der. Men en del treningssentre har også samme type vekt (PULS-kjeden har i hvert fall vet jeg), og det er den beste oppfølginga du kan få når det gjelder vekta. Mener JEG da.

- fortell oss hvordan det går underveis!

Takk for svar!
Tror nok kanskje jeg har gått opp litt i muskler, har jo gått på styrketrening i 2 uker nå så det må da hjelpe. Men det er så dumt når vekta fyker opp på bare noen dager. Men jeg spiste litt for mye nøtter og 70% sjokolade i helga da, må jo være det.
Jeg målte fettprosenten den første dagen på styrketreninga så jeg regner med at jeg har gjort fremskritt der om ikke alt for lenge. Men jeg må snarest komme meg ned på 8-tallet, det betyr så mye. Jeg får tameg i nakken de neste ukene unne meg ingenting. Regner med at det snur snart.

donjuanwannabe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat