Vis enkelt innlegg
Gammel 30-12-04, 23:43   #943
mofe
Seniormedlem

mofe sin avatar

Medlem siden: Sep 2004
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av MHM

Jeg kommer ilende til, for jeg er kalkunekspert!

Kalkunen blir kjempegod ved å steke den på lav varme. Bruk 90 grader og varmluft. Men ikke stek den så lenge som til den røde proppen spretter ut, for da blir den tørr. Den spretter ut ved 82 grader, og kalkunen er best når steketermometeret viser 65 grader.... Hvor mange timer det tar vet jeg ikke, men jeg synes fire timer høres fornuftig ut. Men om du setter den inn klokka 14, og den er ferdig klokka 18, så er det bare å sette ovnen på 60 grader, åpne ovnsdøra på gløtt, og så er den perfekt til middagen.

Lykke til!

Genialt råd MHM, tuuuusen takk! Nå har jeg endelig en unnskyldning ovenfor kjæresten til å kjøpe steketermometer også Har prøvd hver gang vi har vært på rimi, men han har bare sagt "neida, vi har ikke bruk for det"

Men hvor skal dette termometer settes da? Låret? Brystet? Eller kanskje ved siden av der det andre termometeret er?

Åh, gleder meg til maten imorra, altså! Kjæresten har kjøpt en dyr 14 år gammel champagne, så dette blir supert, tror jeg