Influensavaksine, hva mener dere om det?
Hva mener dere om influensavaksinering?
Selv vil jeg ikke ta den fordi jeg nesten aldri blir syk på den måten. Er ikke sikker på om jeg noen gang har hatt en skikkelig influensa en gang. Det jeg tenker, er at jeg ikke vil tulle med et godt immunforsvar. Jeg tror nemlig det har innvirkning på immunforsvaret. Noen som vet?
Problemet mitt er at vi får tilbud om vaksine gjennom jobben. Jeg jobber i Helsevesenet. Har ikke tatt imot dette tilbudet før, og er den på jobben som er minst syk og har minst fravær. I år føler jeg litt press fra de andre og arbeidsgiver om å ta den. Nå føler jeg at dette er blitt en anbefaling mer enn et tilbud, og føler meg litt i dilemma. Hva om jeg nå skulle bli skikkelig influensasyk i vinter!? Da vil jeg jo føle meg dum og få skjyldfølelse...
Synd at det skal være slik, for jeg har ikke lyst til å gi etter. Det har jo vært en del negativt om influensavaksinen i media også.
Så lenge det er delte meninger om dette, så føler jeg at man bør stå ganske fritt til å velge dette selv.
Hva mener dere?
|