Vis enkelt innlegg
Gammel 26-10-07, 15:40   #13
Tussa
Seniormedlem

Tussa sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Tussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastisk

Sv: pcos og insulinresistens. 1 historie og 1 spørsmål

Opprinnelig lagt inn av Kokkosbolla, her.

Så flott Tussa! Hva spiser du da? Og hvor mye trener du? Om du orker å gi eksempel

Jeg har kuttet ned på karbohydratene, ikke kuttet ut. Tenker også på GI.
Ingenting er forbudt i min filosofi, jeg bare velger det ikke så ofte lenger. For eksempel så elsket jeg hvitløkbaguetter, og spiste det gjerne til alt. Det finnes nesten ikke i kostholdet min lengre, kan ikke huske sist jeg spiste det. Samme med vanlig brød og knekkebrød, nå velger jeg brød/knekkebrød med mindre karbohydrater, og uten hvetemel. Sånn i hverdagen har jeg valgt bort masse, som før var daglig. Jeg spiser en del Fedons havregrøt, blant annet. Frukt (eple eller pære som oftest) + nøtter. Potet velges ikke så ofte lenger, og hvis jeg spiser det, så er det ikke mengder. Ei heller ris. Men hvis jeg spiser ris, så velger jeg basmatisris, for det er et bedre valg, hvis jeg skal ha ris.

Spiser regelmessig flere ganger om dagen, da fungerer jeg best, helt klart.

Jeg ligger kanskje der mange ender opp etterpå, bare at jeg har gjort det sånn hele veien. Lavkarbo veldig light i forhold til ketolyse. Jeg må kunne leve med dette, og kom da frem til at dette var min vei. Jeg kjenner meg selv ganske godt nå. Hehe. Dette er noe jeg trives med, og det gjør oddsene mine mye større i forhold til at dette skal vare for resten av livet. For det er jo det som er målet.

Som sagt; ikke kuttet ut, men kuttet ned. Jeg kan spise alt, men ikke alltid. Prøver å ta bedre valg, i forhold til den høykarbo livsstilen jeg hadde før i tiden, og den gangen både til hverdag og fest, 24 timer i døgnet. Vel, ikke når jeg sov da.

Trener som oftest 2-4 ganger i uken, 60-75 minutter hver gang.

Samtidig har jeg jobbet veldig med psyken min. Jeg har hele tiden ment at jeg må kunne ha et greit forhold til feks godteri, for det er ikke realistisk for meg å ikke ha det i livet mitt. Derfor er det kjempeviktig at jeg har et godt forhold til det. Litt, men ikke alt - og ikke alltid. Jeg har tidligere slanket meg, og vært flinkest av alle, gått ned mest - og vært den steinharde. Det hjalp meg ingenting i forhold til hva jeg skulle forholde meg til etterpå. Derfor; bevisste valg, men uten at noe er forbudt. Det hjelper veldig. Men det kan ikke bli en sovepute.

Dette betyr ikke at jeg ikke i perioder spiser mer godteri enn jeg synes er greit altså, men hverdagen min er fullstendig forandret. DET synes jeg er fantastisk!

Vi er alle så forskjellige, og det viktigste er å finne sin egen individuelle vei. Noe man kjenner fungerer. Noe man kan leve med, både under og etter.

Sist redigert av Tussa : 26-10-07 kl 15:50. Årsak: tilføyelse
Tussa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tussas eget valg Svar med sitat