Vis enkelt innlegg
Gammel 26-10-07, 17:46   #33
Manina
Utforsker

Manina sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Akershus
Alder: 59
Manina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastisk

Sv: Familiær hyperkolesterolemi

Uavhengig av kostholdet dere går på, vil jeg anbefale dere å lese "The Great Cholesterol Con" av Anthony Colpo.
Det er også en kjent sammenheng mellom lavt stoffskifte og høyt kolesterol, jmf. "Hypothyroidism Type 2 - The Epidemic" av Dr. Mark Starr.
Kunne godt tenke meg å høre hva Torkil mener om dette? Har du lest disse bøkene, og hva synes du om dem?
Kolesterolet mitt og det til en nær slektning har steget med lavkarbo, og i mitt tilfelle har også symptomene på lavt stoffskifte også økt i denne perioden, tilfeldigheter eller ei. Har nå oppjustert mengden karbohydrater til ca. 60 g om dagen. (Lå litt lavt, da jeg ellers har det mye bedre slik.) Har også økt levaxindosen noe. Skal ikke ned i vekt. Skal ta nye prøver om noen dager.