Vis enkelt innlegg
Gammel 26-10-07, 20:59   #35
Torkil
Seniormedlem

Torkil sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 67
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: Familiær hyperkolesterolemi

Opprinnelig lagt inn av Manina, her.

Må bare si at jeg ikke vil gå på statiner. Uansett. Hva er vitsen med å utsette seg for mye større fare for kreft og andre alvorlige bivirkninger i stedet for en antatt fare for hjertesykdom?
Fastlegen min kan sukke så tungt han bare vil. Han gir blaffen i ting som plager meg så lenge det ikke slår ut på tallverdier. Men kolesterolet hisser han seg opp for, enda det ikke er påvist at det fører til hjertesykdom. Jmf. Anthony Colpo og Malcolm Kendrick.

Hei
Bare en liten historie, sann attpåtill. Kinesere har behandlet dårligt blodomløp i 2000 år med gjæret rød ris. Et firma fra Sweitz undersøkte gjæret rød ris og fant et statin i denne "suppe". det er siden lansert som medikament mot høyt kolesterol - altså naturmedisin. Norges mest solgte statin, simvastatin, er også et stoff som finnes i naturen. Latså driver mange leger med naturmedisin uten å vite om det. De statiner som er trukket av markedet er så vidt jeg vet alle syntetiske varianter.
Statinbehandling er en viktig del av behandlingen av sykeligt høyt kolesterol. men likevel ikke så viktig som kost og mosjon.!!!
Vennlig Hilsen
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat