Sv: Ketolyse og pencilin.
Opprinnelig lagt inn av Lollypop!, her.
Mannen min forsøker harnakket å få meg til å drikke varm melk med honning i, og sier at jeg bare får drite i om det ikke er firenelig med kuren akkurat nå. Er man syn så er man syk, eg et normalt (dog lavkarbo) kosthold må da gå greit mens man er syk.
Hva syns dere? Det frister VEEEEELDIG med det melkeglasset da. Halsen verker som fy, og jeg bruker å få god lindring av det.
Eventuelt også halstabeletter. Hvilke er minst dumme dersom jeg ikke klarer å holde meg unna det?
Andre syketips som er kjekke å ha nå?
Varm melk med honning er en myte ! Varm melk øker slimprpduksjonen. I beste fall er det placebo effekten som kicker inn. Og varmen "bedøver" halsen så det føles bedre.
Om du skal ha noe som lindrer halsen kan jeg anbefale "Kan Jang" piller. De finnes på helsekosten og er kjempegode for halsen. De har hjulpet for meg. Når jeg har vondt i halsen bruker jeg ingefærrot i skiver. Legger et par tre skiver i en kopp og heller varmt vann over. Drikker som "te". Du kan evt. ha sitronskiver oppi for friskere smak.
Jeg har vært litt grumset i halsen i det siste. Snakker stort sett hele dagen. Fikk anbefalt en grønn te fra helsekosten som heter Qing-Xiu tea. Den er sikkert full av koffein, men også antioksidanter. Den gjorde underverker for halsen min. Grønn boks. Verdt et forsøk.
Ellers kan du prøve sukker frie sugetabeletter.
God bedring !