Vis enkelt innlegg
Gammel 27-10-07, 00:24   #11
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 68
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: hva gjør at vi går ned i vekt egentlig?

Har ikke noen formell utdannelse - dvs. har ikke avlagt noen eksamen, men jeg har hylla full av kostholdsbøker av forskjellig slag og har lest dem alle. Noen opptil flere ganger. I tillegg til en haug nedlastede forskningsrapporter. En selvstudert f**n var det en som kalte meg her inne. Elers har jeg lært en masse av verdens beste ernæringsfysiolog, av egen og andres erfaing ved å ha levd lavkarbo siden 1982 og ferdes på lavkarboforum så lenge det har vært lavarboforum. Jeg har dessverre ødelagt forbrenningen min i ungdommen ved å være aktiv jojo slanker og levd på ekstremdietter med enten veldig lavt kaloriinntak eller ekstremt lavt karbohydrat inntak. Drev med dans og der var det strenge krav til vekt... At jeg ikke utviklet spiseforstyrrelser den gangen er et under. Men som sagt - jeg har følt på kroppen hva skade ekstrem varianter av alle typer kan gjøre med kroppen - ikke umiddelbart eller i løpet av et par tre år, men på lang sikt. Min forbrenning som før var god er ødelagt for alltid. Det er en av grunnene til at det var nødvendig for meg å lære så mye som mulig om kosthold og egen kropp. Slik at jeg kunne trekke helsegevinster av kostholdet og samtidig holde vekten. Og jeg formidler gjerne dette til andre. Unner ikke min verste fiende å slite slik jeg har måttet.

Dessverre har jeg ikke klisterhjerne, men husker som regel at jeg eller andre har svart på noe før og bruker søkefunksjonen aktivt !