Vis enkelt innlegg
Gammel 27-10-07, 16:43   #37
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 68
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Familiær hyperkolesterolemi

Interessamt Manina, for Atkins anbfefalts faktisk å ta L-karnitin bl.a. mot høyt kolesterol. Jeg tok det selv en en periode da jeg reiste mye til USA og tok det med sjøl. Da bror prøvde å sende til meg i post fra USA ble det stanset i tollen her og desturert. Årsaken var at det er regnet som legemiddel fordi det brukes i behandling av aids-pasienter. Da måtte jeg ha lisens for å innføre det. Og siden jeg ikke har aids kune jeg bare gi opp å få lisens sa tollvesenet.

Det var andre regler for forsendelser fra EU, men da bror var i Frankrike og prøvde å sende pakka derfra var det enten a) for mye i pakken forhold til 3 mnd normalt forbruk etter dosen på boksen (Atkins anbefalte dobbel dose av det som sto på boksen fordi den doseringen var regner som kost tilskudd kun) eller b) produsert utenfor Eu og derfor ulovlig å innføre uten lisens.

Jeg fikk mange rare svar, men jeg kunne ønske at de kunne ta til vettet og tillatte innførlse på slike ting så lenge det er helsefremmende ....

Nettbutikken til Norkost solge Acetyl L-Carnitine tidligere, men de har det ikke lenger.
Akk ja !