Hvor mange g. proteiner pr dag?
Leser litt forskjellige bøker og har både "Ketolysekuren" og "Ned 10 kg på 10 uker...". Begge bøker er enige om at man i begynnelsen bare skal ha 15-20 g karber pr dag. Den er grei! Men så vil jeg spørre, hvor mange g. med protein er det maximale pr dag, for kvinner/menn i forhold til denne kuren? All maten i disse kurene er jo så guff-guff, så det er fristende å spise for mye (?).
Den ene bok har 3 måltider pr dag, den andre (ketolyse) 4 måltider pr dag. Synes det er lite, og liker å få litt i meg hver 3.-4. time. Derfor hadde det vært fint å vite max antall g. proteiner pr dag, for ikke å spise for mye. Selvom det ikke er noe insulin til å lagre fettet, omdannes jo overskuddsprotein til karbohydrater som jeg har forstått, og så er vi like langt.
Beklager hvis dette står skrevet et sted, men det er omfattende å lete alt igjennom, og hvis noen vet om det, er det jo bare å slenge inn en link.
På forhånd takk og klem fra en som har vært spist "ketosekost" i en uke og har gått ned 3 kg (nok mest vann og tarmfyll).
|