Vis enkelt innlegg
Gammel 28-10-07, 14:43   #19
Torkil
Seniormedlem

Torkil sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 67
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mange g. proteiner pr dag?

Hei
Jeg har fått en PM med bla. følgende innhold:
""Vet ikke om du har sett ovenstående tråd. Har lest boken din igjen, men finner ikke noe om antall proteiner. Er det riktig som Nille skriver, 0,8-1,5 g pr kg kroppvekt? Det blir begrenset inntak.
Men er man i ketose brenner man vel fett. Altså man kan vel ikke være i ketose og legge på seg samtidig??
Hvis du har tid, ville jeg - og sikkert de andre bli kjempeglad for en kommentar fra deg i tråden."

Proteininntaket skal ikke være for stort når man følger ketolysekuren og jeg støtter Nilles anbefalinger. I tråden er det også henvisning til hvor mye protein det egentlig er i forskjellige matvarer, det er jo ikke tale om 80 gram kjøtt pr dag maks, men rent protein uten vann.

Ved stort overskudd av protein vil overskudet nedbrytes til aminosyrer og forbrennes i leveren. Ved forbrenning frigjør hver aminosyre et molekyl glukose (som er ryggraden i alle 22 aminosyrer) og det kan hemme vekttapet.
Ketose er i seg selv ingen garnti for vekttap. Men da det er en dyr forbrenningsmetode som demper sult og gir mye energi, vil det ofte medfører et hyggelig vekttap. Men man kan ikke spise en ubegrenset mengde mat.

Håper det var litt oppklarende.

Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat