Vis enkelt innlegg
Gammel 28-10-07, 15:45   #22
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 68
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mange g. proteiner pr dag?

Opprinnelig lagt inn av Millsi, her.

Nå skal jeg altså spie svinestek. Da kan jeg vel spise ca 400g kjøtt etter mine utregninger Men da kan jeg vel ikke spise mer egg ol i dag da?

Håper ikke du alvorlig har tenkt å kjøre i deg 400 gram med svinekjøtt bare fordi du kan ?

Som jeg tidligere har skrevet, så klarer kroppen (ifølge ernæringsfysiologen) ikke å nyttegjøre seg mer enn ca. 30 gram pr time. Å spise 400 gram svinestek (som er dobbelt så mye som anbefalt mengde pr. måltid) vil du før det første få i deg for mye protein enn anbefalt OG kroppen klarer å nyttegjøre seg (ref. Torkils svar hva som skjer med resten) OG du kommer til å bli skikkelig mett, full & tung i magen.

Som også tidligere skrevet, så tåler man mer protein om man trener, - og de som trener skikkelig mye og aktivt styrke hver dag f.eks., spiser rundt 300 gram protein. Men da mye i form av protein pulver (drikk) før (ca- 20-30 gr før og 30-40 gr etter) og etter trening.

Flere som går på ketolysekuren opplever at vekta stagnerer om de siser for mye på en gang eller mer enn anbefalt mengde pr døgn. Det er liksom derfor det er anefalt mengde da. Det er ikke et tall vi tar ut av lufta for moro skyld.....