Sv: Kontrollert utskeiing?
Opprinnelig lagt inn av xristina, her.
Det var en Skaldeman-tilhenger som fortalte meg at dette skulle/måtte gjøres. Jeg klarer meg fint uten det meste jeg, men har skeiet ut med brød eller ris en gang i uka. Jeg har ingen vekt, så jeg vet ikke om det gir noe utslag der, og andre plager har jeg ikke hatt. Tenkte bare jeg skulle spørre jeg...
Selvfølgelig må du spørre ! Ellers får du jo ikke svar
Det er mange som har laget egne versjoner der ute. Kanskje har de stått stille og så har de gitt f*** g spist alt de kom over. Så løsner det og vekta går nedover igjen. Da er det lett å si at det hjalp med karbedag. Og for noen så funker det sikkert, men som sagt ikke på fast basis. Og praksis viser seg som sagt at det IKKE funker på ketogene dietter, for de som er i ketose og/eller spiser mindre enn 40-50 karber til dagen.
Det var noen som spurte Skaldeman direkte om dette med oppkarbing, hvorpå han svarte: "Jo selvsagt kan du ha en karbedag........ men da går du ikke ned i vekt....." I boka står det om utskeielser/sprekker. Og det står absolutt IKKE at du skal, bør eller må. Det står at du bør unngå det, men om du ikke kommer unna så må du spise masse fett og proteiner først, da utskeielser gjør minst skade mot slutten av måltidet. Det samme med vin. Best ETTER maten, ikke før eller til.
Men an sier klart at "best er det så klart om du aldri sprekker". Skaldeman tilhengeren din bør muligens lese boka en gang til