Sv: Vanskelig dette
Heisann.
Jeg er enig i at du bør enten velge EN retning/bok eller lese flere og deretter velge. I begynnelsen er jo alt dette så fryktelig ulogisk i forhold til hva vi har lært før. Og avisene sier noe den ene dagen og noe annet den neste dagen.
Jeg tror du tjener på å lese en bok eller to og deretter føle etter hva du "tror" på. Dette er jo ikke en kortvarig kur, det er en livsstilsendring. Etter at du har kommet i gang og forstått hovedprinsippene, blir det mye mye lettere å foreta små endringer for å tilpasse alt dette til ditt liv. Bare ved å lese journaler og tråder her inne, kan du få masse inspirasjon og råd.
Og det med å tjene penger på slanking; siden vi her inne ikke velger å følge statens råd, så må vi hente råd fra andre steder, hos folk som har forsket mye på dette. Disse menneskene må selvfølgelig kunne leve av dette, ellers hadde de jo ikke hatt tid..
Men jeg tror at når man har kjøpt en bok eller et introkurs, så klarer man seg fint på egenhånd etter det. Da ser man bedre logikken i hva man bør spise og ikke spise og trenger ikke spesialvarer. Jeg merker at vi nå kjøper nesten bare basisvarer, lite ferdigmat.
Håper du blir smittet av vår entusiasme for lavkarbo. Vi mener virkelig at det er det sunneste. Jeg anbefaler deg å lese noen artikler på www.matoghelse.no. Det er gratis og de skriver om mange av de retningene som finnes her inne. Kanskje du da får lyst til å sette deg bedre inn i en av de du finner der. Lykke til!
|