Sv: Vanskelig dette
Opprinnelig lagt inn av Hjørdis, her.
Men kikk på side 132 , nederst på siden så sier han noe om oljer, mulig jeg tolker feil?
Nederst på side 132 i boka mi står det om "Enkel fremdriftsplan for vektreduksjon". Ikkeno om oljer. Kanskje vi ikke har samme bok ? men nå er ikke Skaldeman noen autoritet på oljer. Og han kan igrunne si hva han vil om oljer uten at jeg engentlig bryr meg så mye om det.
Da stoler jeg faktisk mer på f.eks. Prof. Dag Viljen Polezynski og de ernæringsfysiologer jeg har hatt kontakt med. De tilhører ikke "makteliten" - men står faktisk mer på Skaldemans side i ernæringsdebatten. Derfor overrasker det meg at han kan skrive at alle oljer untatt olivenolje er farlig ? Kanskje han mener at varmpressede oljer er farlig ? Det er iallefall riktig ! ALLE oljer det ikke står extra virgin og/eller kaldpresset på, bør kastes !
Kan du ikke kopiere inn det han skriver - siden jeg ikke finner det i boka mi er det ikke lett å tolke heller.
Det blir helt feil å sammenligne Torkils Ketolysekur og Skaldemans diett. De to har allerede hatt sin diskusjon om hverandres dietter, og dessverre kan jeg ikke si at Skaldemans karakteristikk (les: drittslenging) av andre slankebokforfattere har imponert meg særlig. I kampens hete faller mange ord, men som forfatter av egen slankebok bør en holde seg for god til å slenge dritt om andre. Den saken er ferdig og oppgjort og de ble enige om å være uenige. Mener også at Skaldeman endte opp med å be om unnskyldning, noe som det står respekt av.
Jeg er ikke imot Skaldemans filosofi som sådann. Men jeg er i mot måten den blir tolket på av enkelte. (Ekstremversjoner). Jeg er i mot hans ansvarsfraskrivelse i innledningen i boka og jeg er i mot hans manglende oppfølging og svar på spørsmål hans tilhengerskare har. Nettopp på grunn av manglende oppfølgning, manglende svar på spørsmål/nødvendig presisiering, mister han mange tilhengere. Dette er tatt opp med Skaldeman selv og Jan M. i forlaget Lille Måne som har utgitt boka hans. Uten at det har skjedd noe. Og JA , du har rett - det kommer en del frustrasjon av slikt.
Det var ikke meningen å være slem mot deg og la det gå utover deg altså. Det er jo ikke din skyld. Bare være klar over at han ikke nødvendigvis har den eneste rette løsningen og heller ikke er noe autoritet på alt han uttaler seg så skråsikkert om.
Nå har jeg kjøpt den siste boka hans, den etterlengtede kvinneboka. Så får vi håpe kvinnesynet hans har endret seg etter siste bok Skal bli spennede å lese !