Sv: Noen spørsmål
Heisann.
Skal prøve å svare etter beste evne og erfaring fra ketolyse: (mine svar med rødt)
Opprinnelig lagt inn av Linnmk, her.
Har snakket med sambo om å starte...jeg har vel 30 som skal bort (1 kg pr år jeg er) og han kunne sikkert vært foruten en 15-20 kg
Men dette lurer jeg da på i første omgang...
*Hvordan er det når man har gått ned de ønskede kiloene eller er godt på vei og ønsker å gå tilbake til et "normalt" kosthold med litt pasta, potet, brødskiver og minimalt med fett... Går det ant? Eller må man være på ketose så lenge man vil være "slank" Bruker forresten bare fullkorn produkter av pasta, makaroni og spagetti og litt grove brød...og sjelden potet... Viss du går tilbake til gammelt kosthold etter endt kur, er du garantert å legge på deg igjen. Rådet er å gå over på noe ala Lindberg med lav GI etterpå.
*Hvordan går det med kropp og hud når fettet forsvinner dersom man ikke trener og strammer opp samtidig? Særlig siden man kan miste mye vekt utrolig fort. Vill ikke alt bare henge og slenge liksom??? Det kommer an på elsatikken i huden, alder osv. Veldig forskjellig fra person til person
*Og hva med hud og hår når man spiser så mye fett? Vil man ikke merke de samme problemene som i dag med kviser og fet/skinnende hud? Min hud er blitt mye friskere, mindre kviser og uren hud. Trenger heller ikke vaske håret hver morra for at det skal se nyvaska ut.
*Og så lurer jeg særlig på HALSBRANN!!
Når jeg spiser feit mat, særlig stekt men egentlig uansett. Og salt mat også forsåvidt...så sliter jeg med en helt forferdelig halsebrann Jo "større" jeg er jo værre er den liksom... Jeg har ikke merka halsbrann. Jeg var ikke veeeldig plaga med det før heller, men reagerte på sterk mat før.
Ehhh, tror det var det jeg lurte på i første omgang?
Ja og disse lappene. Bakte de i dag for å se om jeg likte de og evt kunne klare å bruke de til daglig. De ble litt mektige...men var gode med ost på. Men hvordan oppbevarer dere de? Og hvor lenge holder de seg? De er fine å fryse, kjappe å tine igjen. Jeg baker store porsjoner og har i fryseren
Og ellers, hvilke erstatninger for brødmat bruker dere? Kan man bruke fedon lindberg sine bakeprodukter f.eks.?
I ketolyseboka står det oppskrift på brød, også på bakemix.boksen derfra. Lindbergbrøda bør nok vente til etter kuren
Ellers så råder jeg deg til å lese på www.ketolyse.no
|