Vis enkelt innlegg
Gammel 02-11-07, 09:46   #5
megselv
Medlem

megselv sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Råholt
Alder: 40
megselv er ny på veien

Sv: HJELP! Gallestein

Å tusen takk nille
Jepp de staket ut steinen med ett slikt rør ned halsen *iiik* har totalt sykehusangst!
De kuttet litt i åpningen av en eller annen gallegang for at steinen skulle slippe ut fra der den satt fast, så kjørte de visst en ballong opp gjennom gangen til blæren for å dra med seg steiner som eventuelt lå nede i blæren. Vet ikke om det dannes ett vakum eller noe?

Som sagt så har sykehusskrekk til de grader og skulle egentlig operert bort galleblæren i august, men ikke lenge siden keisersnitt når brevet dumpet i postkassen og jeg holdt på å besvime bare tenken på inn igjen, så jeg avbestilt. Skikkelig DUMT! Uansett når jeg kom inn på sykehuset med denne steinen visste alle hvor redd jeg var og ville være minst mulig på sykehuset, det var legen som sjekket meg den dagen som sa at ultralydbildene viste en stein som satt i gallegangen og de ville stake ut denne. Det forklarte han med at var en mer skånsom måte enn å legge meg i narkose og fjerne hele blæren. Dermed trodde jeg at blæren skulle få være! Overlegen som kom dagen etter inngrepet sier liksom i en bisetning etter samtalen at han vil ha meg inn om 2 mnd for fjerning av hele blæren, ja jeg ble sjokkert Ble helt satt ut at jeg fikk ikke spurt hvorfor de ikke kunne gjort det med engang.

Så, hadde det ikke vært mer skånsomt å bare fjerna hele blæra med engang når den uansett må fjernes, enn at det nå blir 2 inngrep?

megselv er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat