Sv: Når man er ferdig med ketolyse...
Opprinnelig lagt inn av MorStine, her.
... og skal over til feks Fedon, som meg, hva slags karber innfører man først? Mer grønnsaker? Frukt? Eller feks ett knekkebrød? Er så usikker på hvoe jeg skal begynne for å komme i gang med å innføre 5 karb. Og ma jeg da samtidig kutte ned på fettet og begynne å regne ut det? Fjerne fete meieriprodukter?
Jeg har bare første utgaven av Slank med ketolysekuren og der står det ingenting om at en skal innføre 5 g KH,- men gjør det det i 2. utgaven?
Det jeg synes har vært viktig er å være fast bestemt på at jeg skal fortsette med lavkarbo, - men jeg valgte å ikke følge Fedon.
Vanlig brød, knekkebrød, poteter, ris eller pasta inngår fremdeles ikke i min daglige kost, men spiser det en sjelden gang. Jeg baker diverse lavkarbobrød,muffins o.l. fremdeles.
Det jeg først begynte å spise var mer av alle slags grønnsaker , Yoplait youghurt 0,1, % og lettis. Jeg reduserte fettmengden betraktelig, men steker fortsatt i smør og spiser vanlig fet ost(den er jo best!). I tillegg spiser jeg også litt oppspedd kjøtt- og fiskeprodukter, men er alltid glad når jeg finner noe som er lavkarbof.eks. Den stolte hanes karbonader (2g KH)eller Den Norske Isbilens lakseburgere (0 KH) Frukt spiser jeg svært sjelden da jeg får sug (lest: lyst på mat ) når jeg spiser det. Det er flere mnd. siden jeg egentlig avsluttet kuren, og har faktisk tatt av nesten to kilo siden det. Fortsetter med trimmen som før.
Det viktigste, tror jeg, er at en finner et kosthold som en trives med, uten at en må stresse med veiing og måling for å følge en diett, og at en ikke legger på seg igjen.
Lykke til med dine valg MorStine!