Vis enkelt innlegg
Gammel 04-11-07, 13:11   #22
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 68
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Hvorfor flyttes så mange tråder?

Opprinnelig lagt inn av Torkil, her.

Hei

Bare til orientering. Det eksisterer ikke opphavsrett/ copyright på oppskrifter. Det er altså helt lovlig å kopiere en oppskrift og bruke den etter eget ønske - f.eks. hvis man skal gi ut en kokebok.
Vennlig Hilsen
Torkil

Det er normal høflighet OG standard forumkotyme å oppgi opphavsmann om man kopierer oppskrifter. Æres den som æres bør, er det noe som heter. På dette og andre forum (iallefall de fleste) er dette en uskreven regel. Når det gjelder dette OG bilder er det også noe som heter åndsverkloven i Norge. Man kan ikke bare kopiere alt man finner på nettet og publisere det som sitt eget. På samme måte som man ikke har lov til å publisere bilder av andre mennesker uten å ha deres tillatelse.

I tillegg er det mange av oppskriftene som kommer fra kokebøker her og her kommer iallefall åndsverksloven (i Norge) inn. Vi har tidligere hatt problemer med akkurat dette her og vil helst ikke blir truet med rettsak og advokater igjen takk !

Jeg har selv funnet mange av mine egne oppskrifter + oppskrifter jeg har postet her på www.lavkarbo.no med tillatelse fra kokebok forfatteren inne på www.ketolyse.no. Uten at vedkommende som har postet dem har oppgitt hvor oppskriftene er funnet og hvem de stammer fra. Det ga jeg klar beskjed om den gangen at jeg ikke syntesnoe om. Helt OK poste dem, men ikke presenter dem som egne !