Sv: Når man er ferdig med ketolyse...
Opprinnelig lagt inn av MorStine, her.
Igjen- hva med fettet, kan vel ikke innføre fler karbs og spise like mye fett? Da blir det bækklæsj vel? Og MÅ ris (basmati el vill/naturris) ogpasta feks være endel av kosten? Jeg savner det overhodet ikke...
Om du spiser flere karber er det naturlig å spise mindre fett. Det pleier å falle på plass av seg selv. Men ha i bakhodet at du ikke bruker ubegrenset av melkefett som fløte f.eks. Annet fett som smør og oljer kan du bruke av uten å tenke på mengder.
Og selvfølgelig behøver du ikke å spise hverken ris eller pasta om du ikke vil. Men du kan ha det av og til om du vil/må. Jeg bruker det skjelden selv.
Du MÅ ikke spise ting du har vennet deg av med. Jeg spiser ikke vanlig brød heller jeg.
Det viktigste er å huske på at alle måltider bør og skal inneholde en protein-, en fett-, og en antioksidant (grønnsak) kilde. Fett tilsvarende ca. 1 - 1,5 ss pr måltid er flott.