Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye
Opprinnelig lagt inn av BiB, her.
I perioder spiser jeg bare proteiner og fett, vanligvis da ribbe elle rkoteletter i noen uker eller så. Ungene he rvet at jeg vil ned i vekt, så det er et tema. De er 5 og 12 år. Hos oss er det ikke uvanlig at det lages egen mat til mamma i perioder. Ellers spiser vi mye det samme, men ulikt tilbehør, både i type og mengde.
Ja, sånn er det i grunnen hos oss også. Men ordet slanking er ikke i bruk, forsøker å fokusere på helse. Er jo i faresonen for diabetes... Ungene mine er 10, 12 og 14. Er nokså redd for å sette dem på tanker om slanking. Og ja, det går mye i koteletter og kyllinglår. Damene på jobben er interesserte og støttende , så lunchen går bra. Men får man i seg nok fett på denne måten? Har bestilt MCT-olje, skal hente den i morgen. Leste om den i en tråd her inne, hørtes ut som noe jeg kunne prøve. Kanskje den får fart på sakene:-) Jeg har i det hele tatt alltid vært totalt uinteressert i mat og matlaging, og det gir meg problemer nå. Lager hverdagsmat til familien, og ellers det jeg har plukket opp i løpet av de siste 20 årene. Jaja, vi sliter oss framover.....
|