Sv: Hei Sten Sture ... kvinneboka di
mm.. ja, enig. Litt harselering med Fedon og de andre, og oppgulp fra den forrige boka. Spis fett, jo flere kilo du skal ned, jo større andel fett skal du ha i kosten.. Nehei, men et stort pluss for oppskriftene. Noen av disse virket kjent, da de kanskje sto i den forrige boka, og andre kjenner jeg igjen fra generell lavkarbo. Noe gøy fant jeg, og det skal jeg sannelig gjøre: stek kyllingfileter og skjær i tynne skiver som tørkes på plate i ovnen *), Og der er kokospannekaker og ostemarengs. namnam. Jeg skal ikke skrive dem her, for det er nok ikke lov.
Jeg synes at boka var fornøyelig lesning, med gode ideer til lavkarbooppskrifter og ellers mye artig. Stort minus for det jeg oppfatter som gjentakelser fra den andre boka og harselering med andre kostholdsfilosofier.
Bantarbiffene var jo det samme som de gode, gamle skaldemanske kjøttkakene.. og jeg som var så spent på disse. Det nye er alle variasjonene han gjør med dem. Han kommer også med oppskrifter på fiskesuppe, og den ser god ut. Ja, og han lager smørbrødkake, selvsagt på en slags eggebasis, men likevel.
Jeg har bare så vidt rukket å skumme raskt igjennom boka, men jeg er glad for at jeg bestilte den. Mange timers kos der. Og mye godt.
Jeg forsøkte sånn halvhjertig med Skaldemandiett for ca ett år siden, men jeg klarte ikke å følge opp. Nå skal jeg forsøke noe annet en stund, men det er alltid gøy å følge med.
*) Dette fikk meg til å tenke på Beef Jerky, noe av det beste jeg vet. Jeg har veldig lyst på en slik mattørke http://www.norsopp.no/index.php?opti...d=15&Itemid=35
Nå er det deres tur til å kommentere Kvinneboka 
Dilly
|