Opprinnelig lagt inn av Linie
Hvorfor er det tilladt at spise fløde og ikke mælk ?
Det er mindre karbohydrater i fløte enn det er i melk - tror bare det er derfor.
Kan man ikke selv bestemme, bare carbo ? (kulhydraterne) er under 20g om dagen ?
Jeg synes grøntsagerne får mig lynhurtigt op på 20 g.
Det skjønner jeg ikke. Hvordan regner du ut karbene ?? Husker du å trekke fra fiber ??
Det er veldig viktig om du bruker program som f.eks. www.fitday.com. Veier du maten eller måler du ??? Jeg spiser masser av grønsaker og har ikke noe problem med det. Nå har tomat ganske mye karber i forhold til andre, men en cherry tomat har ikke mer enn 1 karb !
Jeg spiser cherrytomater, æg og bacon til Frukost. Som regel med et stykke steg fra dagen før, eller hvad vi har.
Det er veldig bra syns jeg !
Lunch er rød peber, tun, creme fraiche eller lign. Ihvertfald fisk.
Veldig bra !! En middels stor rød paprika (peber) har 6 karber..... Og i tunfisk og creme fraishe er det ikke mye .....
Om aftenen spiser jeg kød, fisk eller hvad resten af familien nu også får, indenfor de tilladte madvarer + grøntsager.
Alt ser helt flott ut !! Syns du er kjempeflink !!!
I dag er jeg indtil nu oppe på 14g, og så er det ikke mange grøntsager jeg kan spise til vores fisk i aften...
Gør jeg noget galt?
100 gram brokkoli har 2 gram karber - så du har litt å gå på....
Som sagt tor jeg ikke du gjør noe galt md maten, - men kanskje med utregningen din. Hvis du har spist frokost og lunch som ovenfor kan jeg ikke skjønne at det er så mange karber, - med mindre du spise en stoooooor rød peber helt selv !! Hvis du setter opp nøyaktig mål på hva du har spist av hva - så kan jeg testregne ut for deg
Syns som sagt at du er skikkelig flink jeg !