Vis enkelt innlegg
Gammel 06-11-07, 21:39   #35
Lellefant
Nytt Medlem

Lellefant sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Bolleland
Lellefant er på en erverdig vei

Sv: Den beste fettforbrenning?

Har holdt på med toppidrett i snart ti år, og skal ned noen kilo nå pga fødsel. (derfor jeg er her)... Og pga min bakgrunn har jeg ingen tro på varig vektnedgang uten trening av musklene. Hvis man ikke trener styrke og får opp muskelmassen i kroppen, kommer man til å gå rimelig fort opp i vekt igjen når man har kommet ned i den vekten man skal og skal begynne med et normalt liv igjen. For det er vel det som er målet til de aller fleste her inne? Leve et normalt liv uten å være på konstant slankekur?

Begyn alltid en treningsøkt med å varme opp. Helst i 10 - 15 min. Da er tredemølle et godt alternativ. Så er det viktig å trene styrke. Da pleier jeg å trene styrke i ca 1 time. Da varierer jeg med å trene overkroppen en dag og underkroppen neste dag. Mage og rygg hver dag. Etter styrkeøkta avslutter jeg med 35-40 min jogging/stepping/spinning. Noen dager har jeg bare langkjøring med løping eller sykling, og noen dager kjører jeg intervaller. Faktisk så er intervaller noe av det mest effektive man kan kjøre for å gå ned i vekt. Enkleste måten er ved å delta på spinning eller intervalltrening i aerobic. De færreste av oss er vel strukturert nok til å klare å kjøre intervaller alene... Jeg klarer ikke.

Husk å spise et knekkebrød eller noe annet fiberholding rett etter trening sånn at kroppen har noe å forbrenne. Og drikk masse vann før og under trening.

PS: Det er veldig bra å trene mage, men ikke glem ryggen samtidig... Veldig viktig