Vis enkelt innlegg
Gammel 07-11-07, 10:02   #6
Fedonisten
Supermoderator

Fedonisten sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 54
Fedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo for veggis, vektproblem til tross for vegetarmat

Opprinnelig lagt inn av Spirea, her.

Jada, jada, jeg vet jeg har mast om dette før, men det er altså viktig for meg, og jeg tror det er viktig for et par personer til: at det lages lavkarboopplegg for vegetarianere og for folk som ikke spiser kjøtt, men som kan spise fisk og skalldyr.

Jeg er lykkelig innehaver av en diger boks soyaprotein og skulle så veldig gjerne hatt litt hjelp til å bruke den. Jeg VET at mitt vanlige kosthold ikke inneholder nok proteiner, men jeg har ingen peiling på hvor mye proteiner jeg trenger ekstra etc.

Jeg trenger lavkarbo for veggis rett og slett, og alle de gangene jeg har etterspurt det, har jeg følt meg litt avfeid. Skulle gjerne hatt Skaldemann-mat jeg - men med planteolje og avocado.

Jeg ser ut som Micheleng-mannen.... og jeg vil bli meg selv igjen. Hjelp!

Jeg skjønner godt at du blir frustrert over manglende respons når du etterspør hjelp og råd i forhold til vegetar-lavkarbo-kost. Men saken er jo at dette er et selvhjelpsforum - og da er man nesten avhengig av at det er flere i samme situasjon for å få svar, råd og hjelp. Frustrerende er det 'åkke som'.

Jeg vet ikke hvorfor du spiser vegetarkost, og det kan det selvfølgelig være mange grunner til. Men en tanke slår meg, og det er at det kan jo hende du er av de som helst ønsker å endre systemet - fremfor å tilpasse deg systemet. IKKE BLI SINT NÅ - jeg skal forklare hva jeg mener;

Du sier du ser ut som 'Michlin-mannen' - og du er vegetarianer. Faktum da er at det kan hende at din kropp og din kroppskjemi slett ikke har det noe bra med vegetar-kost. Hvorfor tvinger du den?

I Fedon sin første bok (Naturlig slank) står det en pasienthistorie om nettopp en vegetarianer som bare økte og økte i størrelse - til tross for kraftigere og kraftigere reduksjon av inntak. Sterk og skremmende historie, men veldig forklarende også.

Personlig er jeg av de som syns det er litt for hysterisk fokus på karbohydrater. Folk er så opptatt av å redusere mengden karbo - og øker gladelig mengden fett, men 'glemmer' å sørge for tilstrekkelig inntak av proteiner. Proteiner ER byggesteiner for kroppen, og kroppen vår er dessverre ikke sånn laget at vi kan droppe byggesteinene og samtidig forlange et solid fundament å stå på.

OI. Plutselig ser jeg at jeg kanskje virker både irritert og overbærende her jeg sitter og skriver. Det er ikke meningen. Ble bare litt engasjert her.

Jeg er ikke så mye på forumet lenger, og får ikke med meg så mange tråder. Men skal prøve å følge med her - og hjelpe til så godt jeg kan. Men kanskje får du råd og hjelp du ikke vil ha, men sånn er det av og til.

Syns du er tøff som ikke gir deg - bare spør - det er ikke farlig.

Fedonisten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat