Vis enkelt innlegg
Gammel 07-11-07, 15:58   #5
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 68
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Hvor store porsjoner mat

Kjøttporsjoner på 150-175 gram år måltid er passe. Både m..h.t. mengde og protein innhold. Av grønnsaker er rundt 150-200 gram passe. Jeg pleide å ha 100 gram brokkoli og lagde mos av 200 gram blomkål da jeg holdt på. Det var muligens i overkant med grønnsaker. Fett tilsvarende 1-2 ss fett pr måltid. Npen måltider kan du ha mer fett, andre mindre.

Og det er viktig at du IKKE behøver å spise til du er mett, men TIL DU IKKE ER SULTEN LENGER. Da blir du mett i løpet av 20-30 min. Det tar litt tid før kroppen oppdager hvor mye/lite du har spist !

Men dette finner du ut av etterhvert.