Vis enkelt innlegg
Gammel 06-01-05, 00:18   #6
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 68
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Det går ikke an å måle brokkoli og paprika i koppemål. Det blir helt feil. Det er ikke mange buketter rå brokkoli i 1,25 dl !! Det er derfor jeg heller veier maten. Å være nøyaktig med koppemål er helt umulig. Prøv www.fitday.com . Der må du trikse og mikse litt. F.eks. brokkoli må legges inn som "frozen spears" for å få riktig mål. Der er ålet 1 pk.10 oz. Så f.eks. 100 gram blir 0.35 pakke. (100 gram er 3.5 oz - så alt jeg legger inn deler jeg antall gram på 0.035 for å få oz)

Det tar litt tid å bli vant til, men nå går det kjemeraskt. Har lagt inn de matvarene jeg bruker mest av de norske også. + de matrettene jeg lager ofte.
Kan forklare senere om du trenger det !

Så vei i vei ! Tror ikke du behøver å være redd for å spise for mye grønnsaker. Bare du holder deg unna de som er ekstra høye i karbo og GI. Slik som gulerot ... Kålrot er bra, men du må være OBS at den inneholder mer karber enn du tror - den er tung ......