Det går ikke an å måle brokkoli og paprika i koppemål. Det blir helt feil. Det er ikke mange buketter rå brokkoli i 1,25 dl !! Det er derfor jeg heller veier maten. Å være nøyaktig med koppemål er helt umulig. Prøv www.fitday.com . Der må du trikse og mikse litt. F.eks. brokkoli må legges inn som "frozen spears" for å få riktig mål. Der er ålet 1 pk.10 oz. Så f.eks. 100 gram blir 0.35 pakke. (100 gram er 3.5 oz - så alt jeg legger inn deler jeg antall gram på 0.035 for å få oz)
Det tar litt tid å bli vant til, men nå går det kjemeraskt. Har lagt inn de matvarene jeg bruker mest av de norske også. + de matrettene jeg lager ofte.
Kan forklare senere om du trenger det !
Så vei i vei ! Tror ikke du behøver å være redd for å spise for mye grønnsaker. Bare du holder deg unna de som er ekstra høye i karbo og GI. Slik som gulerot ... Kålrot er bra, men du må være OBS at den inneholder mer karber enn du tror - den er tung ......