Vis enkelt innlegg
Gammel 09-11-07, 22:00   #53
Robert
Medlem

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Tromsø
Alder: 56
Robert er på en erverdig vei
Talking

Sv: Cambridgekuren

Opprinnelig lagt inn av Lise, her.

Nille Heter hun. Vi er flere Administratorer. Men jeg kan godt stille meg bak Nilles påstand. Å komme med en påstand om at Atkinsdietten har så mye fett i seg at man blir syk av det, kan ikke kalles annet enn en feil påstand uansett hvor mye du vrir og vender på det. Med mindre argumentene er synsing. Det finnes mennesker her inne som lever veldig godt og ikke er det minste syk, som har blitt ganske så frisk faktisk av å spise etter Atkins filosofi. De har blodprøver som beviser det, og noen har også levd på dette kostholdet i nærmere 30 år. (Dessuten, er det flere faser i Atkins filosofi, og det er ikke meningen man skal leve på induksjonsfasen i åresvis heller.)

Jeg har enda tilgode å lese seriøs dokumentasjon på at å spise grønnsaker, nok proteiner og riktige fettsyrer skal være skadelig. Når det gjelder kildene dine, så er ikke et kjapt internettsøk den beste referansen for en vitenskapelig sannhet.

Så du mener at Atkins er vitenskapelig dokumentert??

Jeg har master fra universitetet og jeg vet hva en virtenskapelig artikkel er for noe. Men jeg kan si og det klart. Det finnes ikke vitenskapelig dokumentasjon for at Atkins er ufarlig og heller ikke farlig. Men det som jeg reagerer på er at jeg får servert at jeg er feilinformert. Just like that! Når jeg med et kjapt nettsøk viser at dette ikke stemmer.
Jeg vet meget godt at disse kildene ikke er vitenskapelig. Men det sier noe om at forskeren er uenig om vitenskapen i dette. Jeg har ikke hentydet til noe annet.

Hvis det er måten dere argumenterer for med en som vil ha tilbakemeldinger om en viss diett synes jeg det er mangel på objektivitet i rekkene. Jeg er kun ute etter tilbakemeldinger om en viss type diett. Og det får jeg av et par stykker her inne og det er bra. Resten er bare svada om hvorvidt Atkins er farlig eller ikke.

Men jeg har fått hva jeg er ute etter og jeg skjønner at dere brenner for dietten deres. Det skal ikke jeg ødelegge. Men jeg var egentlig ute etter en annen diskusjon.

Håper vi kan droppe denne diskusjonen med respekt for de andre.

Robert er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat