Vis enkelt innlegg
Gammel 09-11-07, 22:20   #62
Fedonisten
Supermoderator

Fedonisten sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 54
Fedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastisk

Sv: Cambridgekuren

Opprinnelig lagt inn av Robert, her.

Ja, nå er det litt annerledes med hentydning til oppfølging etter kuren. Du har forskjellige faser og opplæringsprogram som skal hindre at du går opp i vekt igjen. De hevder at 60 % opplever varig vektstabilitet men dette skal jeg sette meg inn i når jeg får programmene.

Men det er en ting jeg ikke skjønner. Hvordan skal det kunne følges opp osv. osv. når man får kjøpt produktene 'overalt'? Jeg er av den oppfatning (og nå kommer mange til å bli provosert her sikkert) at Camebridge og andre tilsvarende kurer kan ha en misjon for en bestemt gruppe mennesker. Sikkert fungere bra også. Men det avgjørende er jo oppfølgingen, og hvordan man skal få til det hadde vært morsomt å få vite noe om.

Eurodiett er jo egentlig en kur i ganske lik retning i den forstand at det heller ikke er normal mat - men erstatningsprodukter. Men Eurodiett er jo reseptpliktig - og det syns jeg er en god sikkerhet.

Ellers må jeg bare kommentere noe du skrev litt tidligere i kveld ang. pulverkurer og bulimi/spiseforstyrrelser. Jeg har ikke noen faglig dokumentasjon på dette, men det er min oppriktige mening. Om ikke pulverkurer kan få skylden for bulimi/spiseforstyrrelser, så tror jeg sånne kurer kan være den berømmelige 'dråpen' som får begeret til å renne over. Hvis du har 'anlegg' for å få spiseforstyrrelser, og har et vanskelig forhold til mat og vekt - så er det lurt å holde seg unna pulverkurer og andre 'snarveier'. I de tilfellene vil en psykolog med spesiell interesse for mat og mestring eller en coach med samme interesse være å anbefale.

Tror jeg.

Fedonisten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat