Sv: Lavkarbo for veggis, vektproblem til tross for vegetarmat
Opprinnelig lagt inn av Lise, her.
Når det gjelder det med kjøtt og hva det er og sånn, så er det jo ok å ha en slik holdning dersom en lever godt med den. Men når du ikke lever så veldig godt med den, så vil jeg foreslå at du jobber litt med å utfordre de tankene. Jeg slet veldig en stund med tanker om at jeg ikke synes det var noe kult å spise dyrelik. Men man kan ikke tenke slik. Det vil jo gjøre ganske mye gårdsarbeid veldig markabert, det fører til masse negative følelser i forhold til mat, og overvekt. Det finnes sikkert mange som kan hjelpe til med veldig mange gode argumenter dersom du trenger det. 
Jeg spør igjen: Spiser du egg? Og spiser du ost? (Du kan jo forsøke å svare på meg som har tenkt å hjelpe deg å sette opp et forslag til meny istedet for å bli lei deg for motstand du vet kommer uansett ... Jeg har gått å ventet på et svar så jeg kan prøve meg på en meny til deg. )
Huff, jada! Jeg spiser både ost og egg. Spiser helst Norbo-ost for den er lagd på microbiell løpe. Men sånt blir lett litt teknisk, det skjønner jeg. Jeg setter stor pris på engasjementet, jeg er ikke sur, bare litt frustrert over at jeg ikke klarer å finne ut av lavkarboopplegget uten hjelp.
Det er neppe noen mulighet til å snu mitt forhold til dyr - og ja - jeg syns allerede at endel gårdsarbeid framstår som veldig makabert, men det må jeg jo bare leve med. Jeg innser til fulle at det er jeg som er sær.
Orker du å sette opp noe for meg, blir jeg kjempeglad. Uansett sier jeg takk for engasjementet. Og - en gang til - jeg er ikke sur og prøver ikke å motarbeide "systemet". Jeg er lutter øre