Vis enkelt innlegg
Gammel 13-11-07, 19:46   #13
BiB
Seniormedlem
 
BiB sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 57
Innlegg: 4.939
BiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastisk

Sv: Hvordan har dere det, dere som er i mål eller har tatt av mye?

Opprinnelig lagt inn av Eva, her.

Nei, men jeg har et helt dryss av såkalte selvutviklingsbøker/positiv tenkning/tankens kraft m.m.. Flere av Wayne W. Dyer, Shakti Gawain, Walsch, Louise Hay og Bjørn Ringorm for å nevne en norsk en. Flere er inne på det med å akseptere en ting fullstendig for å kunne gi slipp på den. Det tror jeg er helt riktig, men det er også et paradox på den måte at det du så gjerne vil kvitte deg med, først lykkes når det ikke er så farlig å kvitte seg med det lenger.... Spennende men ertene tankegang!

Jeg må nok bare innrømmet at jeg nesten ikke har lest slike bøker i det hele tatt og skjønner at der er det mye å hente. Jeg tror vedlig på å utfordre oss sjøl skikkelig, gjerne snu tanker og forestillinger vi tar for gitt på hodet og se hva som da skjer. Det var litt det jeg gjorde da jeg starta: Jeg sa til meg selv: Dette fikser du!! Igjen, igjen og igjen, helt til jeg sakte, men sikkert begynte å tro litt på det selv.

Og joda, jeg har hatt mange runder med indre sabotører som har plaga meg med: Hvorfor gjorde du ikke dette før? Hva er det du nå vil bevise? Hvem gjør du dette for? osv, men vissheten om at dette e rfor meg selv, fordi jeg vil meg selv godt, ogfordi jeg aksepterer meg som jeg er - selvsagt med utviklingspotensiale - og behov, men jeg er til å elske jeg også - det ble mitt fremste vendepunkt: Livet e rher og nå, ikke bare andres liv, også mitt.

__________________
Livet er her og nå - min journal
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wgCFCKk/]


BiB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat