Vis enkelt innlegg
Gammel 13-11-07, 22:14   #18
BiB
Seniormedlem

BiB sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 58
BiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastisk

Sv: Hvordan har dere det, dere som er i mål eller har tatt av mye?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

....MEN jeg tror at grunnen til at jeg opplever nå at selvtilliten har kommet i takt med vektnedgangen, både er fordi jeg var så psykisk nedbrutt som overvektig, og fordi jeg faktisk vet hvordan det er å veie 135 kg og være et sirkusdyr i andres øyne, et negativt blikkfang som bare vil gjemme seg og ikke ha kontakt med omverdenen.
Nå er jeg nesten på matchvekt, og da jeg veide dette sist, var jeg IKKE fornøyd. Nå er jeg derimot strålende fornøyd og føler meg flott, rett og slett fordi jeg har vært i helt andre enden av skalaen, jeg har vært såpass stor at det jeg veier nå er INGENTING i forhold. Jeg føler meg som en lettvekter.

Tror dette har mye å si, iallfall for mange.

Klart det har mye å si!!
Det med å være psykisk nedbrutt kjenner jeg meg også igjen i. Også at selvbildet øker i tekt med vektnedgangen. Men, for min del er det ikke noe omvendt proposjonalt forhold, og det er heller ikke snakk om parallelle løp. Nei, for meg handler det først og fremst om at jeg for første gang, virkelig på ramme alvor, tar meg selv og mine behov på alvor. Vektreduksjonen kommer faktisk som en bonus, men er ikke det primære målet. Det var det litt til å begynne med, men jeg har underveis erkjent at dette er ikke en slankekur, dette er belønning av meg selv. Jeg velger å stå i følelsene mine og livet mitt istedet for å bite ting i meg. Som jeg har skrevet inne hos et par stykker i det siste: Vi mennesker biter sjelden uten å ha noe å bite i. Jeg åt bort livet og følelsene mine, surt men sant.

Det du skriver om hvordan man kan kjenne seg flott, også når man ikke e rhelt på matchvekt, ja det skjønne rjeg også. For på mine gode dager kjenne rjeg meg riktig flott og får høre det også (av både kvinner og menn) og det til tross mine over 100kg. Jeg må jo le litt da, når venner jeg ikke har sett på en stund spontant utbryter: Så slank du har blitt!! (og jeg veier fortsatt ove r100 kg - tenker det sie rnoe om hvor stor jeg var og hvor synlig endringa er, for ingen kan med handa på hjertet kalle meg slank ennå).

Fott tråd dette Takk for initiativet Helga!

BiB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat