Sv: Undervektig med ketose?
Opprinnelig lagt inn av coo, her.
Hei!
Jeg lurer på om det er mulig å bli undervektig ved å være i ketose, eller om kroppen "stopper" før man blir undervektig? F.eks hvis man starter med bmi på 20, hvor mye kan man gå ned før vekten stopper å gå ned?
Nå er det sikkert noen som sier at man ikke trenger å gå ned i vekt med en bmi på 20, men folk med bmi på 20 ser ikke like ut, og jeg vet at jeg har en del fett som skal bort. Er ketose den rette veien å gå, eller bør jeg heller satse på "kalori-slanking", eller noe annet?
PS: Jeg har ikke planer om å bli veldig undervektig altså, bare rett under grensen. Har vært rett under grensen før, og jeg så mer normalvektig ut da enn jeg gjør nå.
Hei
Jeg har veldig vanskelig for å forstå hvorfor en ungdom med BMI på 20 vil slanke seg ved ketose. Er det ikke bedre å prøve med trening? Hvis du allerede trener en god del, så vil jeg kanskje tro at 20 er lite nok.
Vær forsiktig. Mange av oss som har endt opp her inne med en BMI på over 40, har også vært slanke en gang. Uvettig slanking har ødelagt for flere av oss.
Jeg vet at det er vanskelig å godta, men jeg er sikker på at folk som ser deg, oppfatter deg som slank.