Sv: Hvordan går det , Fedon`ister
Opprinnelig lagt inn av nystolen, her.
Spiser havregrøt m/flytende natrena og kanel. Regner den som dagens C måltid,men vet ikke om det er rikitg. Merket er Quaker-Havre quick & easy m/eple. Det er 8 porsjonsposer i pakken. Koker med melk i 2 min. Kjempegod. Kan også lages med vann. 1 porson ( melk kommer evnt. i tillegg) inneholder : 129 kcal,2,9 g prot, 24,1 g karbo og 2,3 g fett.
Hei,
Havregrøt bør lages på store havregryn. Store havegryn blir ikke tatt opp like raskt som små havregryn. Jeg tør ikke å si det for sikkert, men det greiene du spiser blir vel litt som å spise loff og kalle det dagens C-måltid.
Du kan lage havregrøt selv sånn (kan lages med mindre melk og mer vann):
1 dl store havregryn
2 dl melk
1 dl vann
Proteinberikes ved å røre inn 1 dl cottage cheese til slutt.
I den opprinnelige oppskriften står det at man skal tilsette litt frø og nøtter for å få fett. Jeg pleier bare å ta meierismør siden jeg tar 1 ss udos choice i tillegg.
Hvis du liker den eplesmaken, så kan du vel ha litt eple i også, det er vel ikke de store mengdene som skal til.
I Oslo får du kjøpt noe som heter sukrin, er bedre å ha på grøten enn kunstig søtning. De selger det på naturli'vis (Ullevål stadion og Grønland torg ihvertfall, kanskje andre steder også).
|