Vis enkelt innlegg
Gammel 06-01-05, 16:19   #25
themonk
Medlem

themonk sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Follo
Alder: 43
themonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressurs

Whole food

Da man begynte å lage kosttilskudd var det under den logiske slutningen at
-grønnsaker er sunt
-grønnsaker inneholder mye vitaminer og mineraler
-hvis vi tar ut disse stoffene av maten og putter dem i piller, så oppnår vi den samme effekten som å spise mye frukt og grønt.

Men det blir litt feil, fordi den maten som vi ser på som sunn inneholder titusenvis av andre viktige næringsstoffer. Og det er disse næringsstoffene vi ikke engang kjenner til som er virkelig interessante. Så for å dra nytte av alle disse næringsstoffene bør man ta et whole food tilskudd. (Eller... jeg gjør det i hvert fall, og jeg tror på det ) I et whole food tilskudd er mer som et konsentrat av sunn mat istedet for rene vitamin/mineraltilskudd. Juice Plus er f.eks et konsentrat av 17 forskjellige frukt/grønnsaker. I Immunoplex har man gjort en halvveis løsning der vitaminer er ført tilbake til den opprinnelige matstrukturen. Begge disse kosttilskuddene har fått mye omtale, spesielt i Danmark. Men de er dyre og vanskeligere å få tak i.